Vil du utgjøre en forskjell?
Vil du jobbe i et selskap der du daglig får bidra til å gi andre mennesker et godt liv, samtidig som du får en spennende jobb med gode utviklingsmuligheter? Velkommen til Humana.
I Humanakonsernet har vi en god grunn til å stå opp og gå på jobb hver dag. Vi ønsker å gi flest mulig mennesker et godt liv. Det er en viktig oppgave. Og vi er heldige – vi har over 22 000 dyktige personlige assistenter, miljøterapeuter, vernepleiere, sosionomer og avdelingsledere som utgjør en forskjell hver eneste dag.
På jobb for enkeltmennesket og samfunnet
Vi utvikler og leverer omsorgs- og assistansetjenester etter enkeltmenneskers behov og samfunnets ønsker. Vi drives av viljen til å gi tjenestemottakerne våre økt livskvalitet og en god hverdag. Når vi er på jobb, skaper vi forutsetninger for at de skal kunne virkeliggjøre drømmene sine og leve et liv som alle andre. At alle har rett til et godt liv, er et naturlig utgangspunkt for oss i Humana.
Det er en kunst å møte mennesker som er ved veis ende i livet, eller et barn som mangler grunnleggende omsorg og kjærlighet. Det er samtidig det som gjør jobben så meningsfull. Hos oss utgjør hver enkelt en stor forskjell. Vi merker at det ofte oppstår en fin og varm arbeidskultur i de gruppene som jobber med de vanskeligste oppgavene.
Vi ser også at det er viktig å le sammen, både med dem vi jobber med og dem vi jobber for. Glede er et valg som kan kreve litt innsats, men som alltid er verdt investeringen. Fornøyde medarbeidere blir værende lenger og gir enda mer fornøyde tjenestemottakere – det er vi overbevist om.
Vil du ha ansvar?
Humana er et stort konsern som består av mange små, selvstendige enheter over hele landet. Det er her kompetansen finnes, det er her tjenestene våre produseres, og det er her den helt avgjørende kontakten oppstår mellom dem som jobber hos oss og dem som trenger våre tjenester. Derfor ligger beslutningsmandatet ute i organisasjonen, og den enkelte avdelingen har stor innflytelse på hvordan tjenestene utformes.
Vi ønsker at du bruker din kompetanse, erfaring og vurdering til å foreslå forbedringer og være delaktig i den videre utviklingen. Slike forslag driver virksomheten vår fremover på alle områder, og du utvikler kompetansen din og skaper gode karrieremuligheter innenfor virksomheten vår.
Dine meninger og synspunkter er også viktig i en større sammenheng. Hvert år gjennomfører vi en medarbeiderundersøkelse, WeYouMe, som er et viktig verktøy for å forstå hvordan medarbeiderne og organisasjonen har det, og hvor vi befinner oss. På den måten kan vi utvikle og stadig forbedre oss ut fra medarbeidernes meninger og synspunkter.
Vi følger opp, evaluerer og forandrer virksomheten vår kontinuerlig. Som medarbeider er du en utrolig viktig del av dette arbeidet. Det er gjennom deg vi fanger opp ting som kan utvikles for å gjøre hverdagen bedre både for deg og tjenestemottakeren.
Hva betyr kvalitet for deg?
Vi må leve med at vi av og til mister oppdrag på grunn av økonomi, kapasitet eller mangel på fagfolk. Men vi vil aldri miste et oppdrag på grunn av kvalitet. Det offentlige er vår oppdragsgiver. Det betyr at dersom vi ikke leverer kvalitet på lik linje med, eller bedre enn, tjenestene det offentlige produserer selv, mister vi oppdrag.
Du er, i din jobb som assistent eller omsorgsperson, den viktigste enkeltfaktoren for kvalitetsnivået på tjenestene vi leverer.
Du vil fort oppleve at både lokal ledelse og sentral organisasjon er svært fokusert på kvalitet. Vi driver systematisk forbedringsarbeid og administrerer dette gjennom kvalitetsledelsessystemet Parus. Alle ansatte har også grundig opplæring i avvikssystemet vårt, Gurufield.
I hele konsernet er det rundt 30 personer som jobber med kvalitet. Deres oppgave er å sikre at våre virksomhetsområder har de verktøyene og systemene de trenger, og at kompetanseutvikling og kunnskapsoverføring på tvers av divisjonene fungerer godt.
Stor = trygg
Humana omsorg og assistanse er et resultat av god gründervirksomhet. Organisasjonen er bygget og ledet av mennesker som har startet med en liten avdeling på hjemstedet sitt. Så har de bygget sten på sten og etter hvert gjennomført oppkjøp og sammenslåinger. I dag er vi et nordisk konsern med mer enn 22 000 medarbeidere.
Du som skal jobbe hos oss, vil oppleve at din hverdag er organisert og drevet av deg og dine kolleger i en slik lokal avdeling. Men dere har en stor organisasjon i ryggen, og det gir trygghet på flere måter:
Dine rettigheter
Du vil jobbe i en organisasjon med veletablerte strukturer for alt som har med arbeidsforholdet ditt å gjøre. Lønn, pensjon, arbeidsavtale, HMS-rutiner, HR-avdeling, verneombud, tillitsvalgte, tariffavtale, opplæring…Kort sagt: All the basics er på plass.
En trygg arbeidsgiver
Vår størrelse betyr også at vi har et solid økonomisk fundament. Det gjør at vi manøvrerer godt gjennom perioder med varierende oppdragsmengde.
Personlig utvikling
Vårt omfattende tjenestetilbud innebærer at vi dekker mange fagområder. Det er en verdifull ressurs for deg som er opptatt av kompetanseutvikling. Du får nytte av veletablerte opplæringsstrukturer og vår egen, interne utdanningsportal, Humana Academy.
I denne sammenhengen er det også viktig å være bevisst på at vi hele tiden er på jakt etter talenter som vil ta nye steg og ønsker en karrierevei internt i organisasjonen.
Stabil og fleksibel på én gang
Det er alltid utfordrende med fravær. Men i motsetning til en liten organisasjon, er ikke vi like sårbare når en kollega skal i foreldreperm, ta etterutdanning eller backpacke i Østen.
Med avdelinger i de fleste kommuner i Norge, er det ofte enkelt for deg å bytte jobb innenfor konsernet dersom du skal flytte.
De beste lederne
Vi kan stolt si at Humanas ledere er noen av bransjens beste! Det vet vi fordi medarbeiderne gir oss tilbakemelding på det.
Humanas lederprofil
Humanas lederprofil brukes som en referanseramme i nyansettelser, og for utvikling av ledere som allerede er ansatt i selskapet. Den er med på å definere fokus for lederen og gir retning for både virksomhetsledelse og personalledelse. Lederprofilen følger ledernes Humana-reise fra oppstart til løpende utvikling.
Kvalitetssikring gjennom tester
Når vi rekrutterer nye ledere, vurderer vi både interne og eksterne søkerne mot Humanas lederprofil. Vi kvalitetssikrer utvalgte søkere ved hjelp av problemløsnings- og personlighetstester via Assessio eller Aon Assessment (tidligere Cut-e). Testresultatene er med i vurderingen når vi ansetter nye sjefer.
Lederutvikling
I løpet av den første tiden som leder i Humana blir det skreddersydd en introduksjonsplan. Nye ledere møtes også på et felles introduksjonskurs. Der vil man få møte konsernets ledelsesgruppe, og få informasjon om Humana. Dette er en god mulighet til å skape et nettverk.
Vi satser også på løpende kompetanseutvikling for lederne våre, både gjennom jevnlige ledersamlinger og Humanas mentorprogram. I Humana Academy er det dessuten mulighet for digital kompetanseutvikling spesifikt utviklet for ledere, som man kan følge i eget tempo.